پراگمات

تا مدتها ایده الیست بودم. به هیچی به جز ایده آلام نمیتونستم فک کنم. بدبختی از جایی شروع میشد که ایده آلام با محیطی که توش بودم سازگاری نداشت.
کم کم عملگرا (پراگمات) شدم و بعد از یه مدت دیدم بدجوری پراگماتیسم شدم. یا یه جور ایده آلیست عملگرا.
سهیل حرف جالبی درباره ی دکتر دانشگر زد. فرض کن ایده آلت قله ی دماوند باشه. یه آدم پراگماتیسم (اگر یه نیمچه ایده آلی تو زندگیش داشته باشه) خطی رو که مکان فعلی رو به قله وصل میکنه میگیره و میره جلو. یه آدم ایده آلیست انقد درباره ی ایده آلش فک میکنه که هیچ وقت به قله نمیرسه.
یه جورایی آدم باید ایده آل-پراگمات باشه. یعنی یه ایده آل داشته باشه. اما مسیر حرکت به طرف قله رو مرتب بهینه کنه. با این بهینه کردن هم همیشه داره حرکت میکنه و هم از مسیر های بد نمیره جلو.
پس الان مساله ی اصلی شد بهینه کردن مسیر.

۸ نظر:

niyoosha گفت...

nemidounam! amma man hichvaght bara khodam masaleyi tarif nemikonam ke hallesh konam. hamishe hamechi ounghadr hayejan angiz hastan ke avvalan tarif shan, sanian hal shan. (gahi vaghtam hal nemishan! )

آر گفت...

In the end you reached to a vital problem!:
How to improve the path!
I have a conjecture about that!
The problem is NP-complete.
Can you prove it or refuse it?!

Unknown گفت...

..."Planning is more important than executing the plan."

Yeki az vozaraye khafane U.S.A. ye hamchin chizai gofte, farda pas farda kamelesho migam!

ناشناس گفت...

چه شر و ور زر زر های قشنگ و روشنفکرانه ای !اخیرا اینطور چرند بافی مطلوب جامعه شده؟

ناشناس گفت...

salam man nedaye lahzehaye noghrei hastam, baba sharmande! man ke aslan adresse in webloget ro taze fahmidam, oomadam didam be man ham link dadi, kheili sharmande kardi! matlabet ham khoob bood, man yejooraie avvala idealist boodam, bad idealamo gom kardam va hich vaght ham amal gara nashodam, vali alan dobare idealam ro peida kardam va fekr mikonam in chizi ke to inja gofti kheili be dardam bokhore!

Sohail S. گفت...

آخ که گفتی ... صاف و پوس کنده ... و مرسی

Sohail S. گفت...

آره بابا مطلوب جامعه شده و چقدر هم خوب مطلوب شده

Sohail S. گفت...

برای هرکس: چرند = چیزی که درک نکرده باشی و نفهمیده باشی. پس چه چرندیاتی خوبن؟ ای
anonymous
حقیقت را به من بنمای تا از بند چرندیات رها گردم. اینطوری کمکم می کنی. در غیر این صورت برو کنار بگذار چرند بیاد. ملتمسانه در خواست می کنم که به من بگو چه چیزی چرند نیست که من نادان آن بشوم و ممنون هم میشوم.